Ak Parti Rize İl Başkanlığı

Cumhurbaşkanı Erdoğan Rize’de

Rize’de yapılan eserlerin toplu açılışına, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli, Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, Adalet Bakanı Kenan İpek, İçişleri Bakanı Sebahattin Öztürk, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri Fahri Kasırga, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Süleyman Soylu, eski Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı ile milletvekilleri katıldı.

Meydandaki “Rize sana minnettar”, “Onlar konuştu sen yaptın” yazılı pankartlar dikkati çekti. Erdoğan ile vefat eden annesi Tenzile Erdoğan’ın birlikte olduğu ve üzerinde “Rahat uyu Tenzile Ana, yiğidin bize emanet” yazan pankartın Cumhuriyet Meydanı\’na asıldığı görüldü.

Milli Eğitim Bakanı Avcı, Gençlik ve Spor Bakanı Kılıç, eski Gümrük ve Ticaret Bakanı Yazıcı, birer selamlama konuşması yaptı.

RİZE’YE TEŞEKKÜR

Rize Cumhuriyet Meydanı\’nda gerçekleştirilen toplu açılış töreninde halka hitap eden Erdoğan, “Baba ana ocağım Rize’de bir kez daha sizlerle birlikte olmanın mutluluğunu yaşıyorum. Kadirşinaslığınız için, ahde vefanız için, samimi sevginiz, desteğiniz için her birinize ayrı ayrı şükranlarımı sunuyorum. Bilhassa 10 Ağustos seçimlerinde 81 il içinde verdiğiniz yüzde 81’lik destekle bu kardeşinize sahip çıktığınız için bir kez daha teşekkür ediyorum” ifadesini kullandı.

122 TRİLYONLUK 26 ESER

Cumhurbaşkanlığı seçimlerinden sonra ilk ziyaretini Trabzon’a, ikinci ziyaretini de Rize’ye yaptığını belirten Erdoğan, “Sizlere şükranlarımı ifade etmiştim. Önceki hafta sonu 3 Mayıs’ta İstanbul’da ülkemizin her yerinden gelen Rizeli hemşehrilerimizle Sinan Erdem Kapalı Spor Salonunda hasret gidermiştim. Bugün de toplu açılış töreni ile açılışını yapacağımız hizmetlerin, bunun sevincini sizlerle paylaşmak üzere Rize’deyim. Toplu açılış törenini yaptığımız 122 trilyon liralık 26 ayrı eserin Rizemize, Rizeli hemşehrilerimize hayırlı olmasını Allah’tan diliyorum” diye konuştu.

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN YATIRIMLARI ANLATTI

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Rize\’ye yapılan yatırımları şöyle anlattı:

“Eğitimde Fındıklı Anadolu Lisesinin, Ömer Halaç İşitme Engelliler İlkokulu ve Ortaokulunun, Rabia Hatun Kız Anadolu İmam Hatip Lisesinin resmi açılışlarını bugün yapıyoruz. Üniversitemiz 20 trilyonluk yatırımla güzel bir kongre ve kültür merkezi ile Güneysu’da fizik tedavi ve rehabilitasyon yüksekokulunu şehrimize kazandırdı. Gençlik ve Spor Bakanlığımız olimpik yüzme havuzu, kapalı spor salonu, Çayeli Gençlik Merkezi, Rize Gençlik Merkezi inşaatlarını tamamladı. Bu spor ve eğitim yatırımlarının resmi açılışlarını da bugün burada gerçekleştiriyoruz. Rize Eğitim ve Araştırma Hastanesi kapalı otoparkı, Sosyal Güvenlik binası hizmet binası, İkizdere hükümet konağı, Fırtına Vadisi ziyaretçi merkezi, Kaplıca Mahallesi\’nde 68 adet, Ardeşen’de 40 adet afet konutu tamamlandı. Tüm bu hizmetlerin resmi açılışını da bugün burada yapıyoruz. Rize Belediyemiz derin deniz deşarjı ve kanalizasyon inşaatı, asfalt tesisi, su arıtma tesisi, 4 adet park, engelsiz Rize projesi, spor tesisleri ve çevre düzenlemeleri ile çeşitli içme suyu projelerini bitirdi. Bu hizmetlerin de resmi açılışını bugün burada gerçekleştiriyoruz. Tüm bu eserlerin Rizemize, Rizelilere hayırlı olmasını diliyorum.”

Erdoğan, “Tüm bu eserlerin Rizemize kazandırılmasında emeği geçen hükümetimize, bakanlarımıza ve tüm teknokrat, bürokrat, yüklenici firma, hepsine şükranlarımı ifade ediyorum” dedi.

12 YILDA RİZE’YE 9 KATRİLYON YATIRIM

“Hani Ziya Paşa’nın sözü var ya \’Eşek ölür kalır semeri, insan ölür kalır eseri\’. Biz eserlerle yad edileceğiz. Bunun için buradayız. Rize’ye geçtiğimiz 12 yılda toplam ne kadar yatırım yaptık biliyor musunuz? Eski rakamla söyleyeyim de iyi anlayın. 9 katrilyon yatırım yaptık. Samsun’dan başlayıp Sarp’a kadar giden Karadeniz Sahil Yolu geldiğimizde yüzde 35’ti, biz tamamladık. O aşılmaz denilen dağları biz aştık. Sadece bu aradaki o tünelleri, o dağları deldik. Biz size aşıktık, biz dertliydik, sevdalıydık, o delinmez denilen dağları delerek hamdolsun yol yaptık. Bugün artık kaza riskini minimize ettik. Rize\’de 2002 yılında ne kadar bölünmüş yol vardı biliyor musunuz? 20 kilometre. Biz buna ne ilave ettik, 70 yılda 20 kilometre yol yapmışlar, biz buna 12 senede 96 kilometre yol ilave ettik.”

– “Aşılmaz denilen dağlar, o karda kışta gidilmez denilen dağlar”

Ovit Tüneli\’nin inşaatının yarılandığını vurgulayan Erdoğan, “14 kilometre bir tünel, 14 kilometre bir tünel. Şimdi Ovit Tüneli bittiği anda artık o aşılmaz denilen dağlar, o karda kışta gidilmez denilen o Erzurum açılacak mı? İşte biz buyuz. Birileri laf üretiyor, görüyorsunuz biz de iş üretiyoruz, farkımız bu” değerlendirmesinde bulundu.

Erdoğan, ulaşım konusunda Rize’nin hiçbir eksiğinin kalmamasını istediklerini belirterek, “Rize ve Artvin’in birlikte havalimanının yapımı için çalışmalara başladık. İnşallah havalimanı bittiği zaman artık Artvinli kardeşim ta Trabzon’a kadar gitmeyecek. Ardeşen-Pazar arasında oradaki güzel bir yere Artvin Havalimanını kuruyoruz. Aynı şekilde Rizeli kardeşim de oraya. Böylece yolu kısaltacağız” dedi.

12 YILDA ÇAYDA PRİM DESTEĞİ 7 KAT ARTTI

Çay üretimine verilen desteği anlatan Erdoğan, şöyle devam etti:

“Geçtiğimiz 12 yılda Rize’deki üreticilerimize yaş çay alımı için alınan para ne biliyor musunuz? 4,2 katrilyon liradır. Çayda prim desteğini tam 7 kat artırdık. Üreticilerimize yapılan destek primi 1,3 katrilyon. Nerelerden nereye. Üniversitemiz maşallah her geçen gün daha da gelişiyor, daha da büyüyor. Her alanda Rize’nin çehresi değişti, değişmeye devam ediyor. Allah ömür verdikçe, Allah imkan verdikçe Rize’ye, Rizeli hemşehrilerime hizmet etmeye devam edeceğim.”

SALARHA TÜNELİ, HAMAM DERESİ ISLAHI, ORTA CAMİ-DOSMA ARASI BULVAR

Rize\’deki projelere değinen Erdoğan, 26 Mayıs\’ta ihalesi yapılacak Salarha Tüneli\’nin Güney Çevre Yolu\’na bağlanacağını söyledi. Hamam Deresi\’nin ıslah edilip sağ ve solundan yapılacak duble yolla çevre yolunun sahile bağlanacağını aktaran Erdoğan, yeni Orta Cami\’den Dosma\’ya modern bir bulvar açılacağını belirtti.

GÜNEY ÇEVRE YOLU HIZLA DEVAM EDİYOR

Erdoğan, Güney Çevre Yolu\’nun birinci etabının hızla bitirildiğini, ikinci etabı olan Pehlivantaşı-Alipaşa arasındaki kesimin proje çalışmalarına başlandığını anlattı.

Toplu açılış töreni sonrası Erdoğan, hemşehrileri ile bir süre sohbet etti.

Hikmet AYAR
Ak Parti Rize İl Başkanı

Bu site DumanSoft web tasarım ajansı tarafından hazırlanmıştır.